Форум на Musicals.Ru

Форум на Musicals.Ru (http://musicals.ru/board/index.php)
-   The Sound of Musicals (http://musicals.ru/board/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Chess in Concert (http://musicals.ru/board/showthread.php?t=287)

charisma 26-02-2002 22:41

Chess in Concert
 
Может быть, счастливым обладателям этой записи будет интересно узнать, кто же на ней поет:)))

The American: Anders Glenmark
Florence: Karin Glenmark
The Russian: Tommy Kоrberg
Molokov: Johan Schinkler
The Arbiter: Lars Risberg
Svetlana: Lena Ericsson

charisma 26-02-2002 22:54

:)
 
Я еще посмотрите, как чесс ставят в простой британской школе
http://www.btinternet.com/~axel.stein/esculham/00chess/

Ale 27-02-2002 02:27

Да, ребята дают стране угля!

Кстати: а какой персонаж поет The Soviet Machine? (сорри, если вопрос дурацкий, но я как-то не нашла этого номера в доступных либретто, а интересно)

charisma 27-02-2002 04:06

Собственно, я чего о Чесс речь завела - сатья готова и висит:))

Clyde 27-02-2002 22:28

Из недоступных либретто :)
 
The Soviet Machine

Molokov

Just in case you feel a trace
Of doubt or even nervous tension
Let me draw the latest score
To your attention
Not the score the witless corps
Of commentators are debating
Come, admit - who gives a shit
For Elo rating?
No I prefer and I'm sure you concur
To see who's ahead
Psychologically
For example:
We have on tap an inscrutable chap
Whose thoughts never stray
From the state of play
Whereas -
It's so difficult to concentrate if
You have left your native country
For a woman who has plans of her own
It's not easy for a chap to excel
Feeling guilty as hell
Having left his wife to face the music alone
But even worse, imagine if his ladies met
Well then I bet
The atmosphere around here would be a little strained
As he explained
How he could do what he's done to those two
Most wonderful girls
"Yes I love you both!"
Most amusing!
Starting from scratch they'll torpedo his match
His horse-power dead
On the board and in bed
Bit by bit the pieces fit
The Soviet machine advances
Not one move that won't improve
Our nation's chances
We predict a stunning victory
Both on the board and off it
This will show the traitor no one
Rats with profit
Oh we're gonna smash that bastard
Make him wanna change his name
Take him to the cleaners and devastate him
Wipe him out, humiliate him
We don't want the whole world saying
They can't even win a game
We have never reckoned on coming second
There's no use in losing
We can feel the flame of triumph burning
Our people's pride returning / Bit by bit the pieces fit
The Soviet machine advances
No one move that won't improve
Our nation's chances
From Moscow tot he Baring Straits
Citizens will hail our victory
In Arctic circles frozen states
Will join with warmer climes in revelry
And I can say of this affair
I was there, did my share, played my part
And Russians all will be aware
I was there, from the start.

Ale 28-02-2002 01:54

Клайд! СПАСИБИЩЕ! :)))

Интересно, у него в этой песне "р" такое потому, что он играет русского или... эээ... ну, вот как у Лоуренса Оливье - изысканное произношение "старой школы"?:D

Clyde 28-02-2002 14:04

Да всегда пожалуйста.
А интересно получается (и насчет "р" тоже) швед играет русского в постановке мюзикла на английском. Сколько всего смешалось-то! :)

Ale 28-02-2002 18:21

Он, наверное, по типажу подошел... Блондин, то да се. :о)
С другой стороны почему бы шведу и не петь на англ., он ведь у них второй государственный, кажется. Нет?

Ghera 01-03-2002 12:59

Увы, нет. У нас же он не государственный:)

Maxim 13-05-2002 01:22

Ну спасибо, блин, большое тебе Харизма
 
Ты сделала свое нехорошее дело:)

Заболел я Шахматами...
И чего это я раньше на них внимание не обратил?

С утра сегодня весь день, а точнее еще со вчерашнего вечера, слушаю. И никак не успокоюсь

Еще раз спасибо:flowers: :flowers: :flowers:

Эх, жалко, Квартет я не вытяну. Такая вещь...
С большой буквы В.

charisma 13-05-2002 01:24

Максим,
 
Волшебная сила искусства, однако:))))))

ЗЫ про аватар и список песен я помню, протсо у меня сейчас дикие запарки

Clyde 05-11-2002 15:00

Восстанавливаем топик. :-)))
В Швеции вышла шведская версия сего мюзикла. 2CD с буклетиком, полным картинок и полным шведским либретто. Люди слышавшие (это я по форуму на musicals.net сужу) писают кипятком.
А я истекаю слюнями. ;-)))))))

Volta 05-11-2002 15:19

...а у меня сегодня знакомый уезжает в Швецию, был последний шнас попросить его купить - но жаба! :D

Clyde 07-11-2002 02:36

А вот это зря, зря... :-)))
Однако - он есть в козе (тем, кто ей пользуются - обратите внимание ;-)))
А теперь небольшая (хм!) рецензия/обзор шведского компакта. Взято с форума на musicals.net

--------------------------------
Downloaded the new Chess På Svenska album off of KaZaA today, as I’m still waiting for mine in the mail. I’m giving it a first run-through right now, so what follows is a live commentary I’m writing while taking a break from a paper. I’m not going to expound on the story changes for this one. I know that the majority of you readers wouldn’t consider this to be Chess, even. This brief, track-by-track, “live” commentary focuses strictly on the music.

1 – Ouvertyr (Overture): This sets a dark, foreboding mood for the piece. I hope it’s exploited. As for the music itself – think the Champion Chorus from the London “Endgame” followed by a VERY extended “Story of Chess” intro with new variations.

2 – Historiem om schack (The Story of Chess): Aww, Anatoly’s singing to his kid. Tommy Körberg, oddly enough, sounds to be the master he’s hyped up to be when singing in his mother tongue.

3 – Där jag ville vara (Where I Want to Be): This music box sounds colder than ever – gorgeous. Props to Anders Eljas and Benny Andersson on these arrangements. The orchestrations have never been so vibrant. And Mr. Körberg actually blends with the backup singers! Oi!

4 – Merano (Merano): I sense a number of cuts that have been kind to the song. Gone is the ponderous intro to the song and the whistling interlude. The arrangement indicates a German marching band accompanying the singers. Very nice. Anders Ekborg handles his “What a Scene!” segment with style, and Helen Sjöholm makes her first appearance in the second verse of said segment. I love this woman’s voice, and she seems to be channeling Florence qualities nicely. There are also some new counter-melodies in the keyboards…or maybe they’ve just never been brought out before. I’m liking this.

5 – Anatoly och Molokov (Anatoly & Molokov): Ooo! Darkiness! And Per Myberg’s Molokov seems a good presence, and more importantly – not stereotypical!

6 – Ungern ’56 (1956, Budapest is Rising): Speechless moment… The orchestral/choral interlude here is a magnificent piece of scoring. It feels cinematic…soooo sublime. I have no words for it except “brooding, evocative.” Combine those two. The scene works, shockingly!

7 – Lämna inga dörrar par glant (Nobody’s Side): Interesting new arrangement, and Ms. Sjöholm carries the song with style.

8 – Jag vill se schack (The Arbiter): This track is a friggin’ riot! I’d never considered someone Rex Harrison-ing his way through this song, but it works. Cool techno working of the song itself, too.

9 – Chess (Chess Instrumental): You know what I’ve been saying about the orchestra? It holds.

10 – Kvartett (Quartet): Not sure how I feel about Florence’s “Budapest is Rising” reprise in the middle of the song. Maybe it would work better if I knew Swedish, but it seems jarring, and the Arbiter’s inability to sing seriously does not work here as it does in his own number.

11 – Inte Jag (Someone Else’s Story): Finally – Judy Kuhn has a listenable version of the song to stand alongside her own. It probably helps being in another language.

12 – Möte på en bro (Mountain/Terrace/Bridge/Parking Garage Duet): An instrumental version of “Embassy Lament” is making a bizarre appearance at the beginning of the track. It works as a string quartet. Those awful lyrics aren’t there! As for the song itself, no complaints – luch orchestration, etc. It doesn’t make me like or dislike the song anymore than I already did. Very cool choral section I’m hearing right now, though, and Tommy Körberg, finally, after 18 years playing the role on and off FINALLY stopped his damned yodeling on the last note of the “beguine” segement.

13 – I mitt hjärtas land (Anthem): I’m not sure if anyone can say anything about this one. Mr. Körberg has been singing this song since I was an infant; he sings it when he’s drunk, I’m sure – that would explain the New Zealand concert, anyway. The point is – he’ll still be singing it in his coffin, whether you want him to or not. If you like his Anthem, you’ll like this. If you don’t, you won’t. I’m personally indifferent.

14 – Florence lämnar Freddie (Argument/How Many Women): Cool “Prologue” music that introduces the track (and the second act), nice “chase music” guitar work. But you have to face that the song itself is a mess. It always has been. VERY cool segue into the next track, though. I won’t spoil it.

15 – Ven ser ett barn (Pity the Child): Anders Ekborg may sound a bit too operatic for some tastes here, but I don’t mind so much. I’m liking this album for its change of pace from standard “Chess” truths. Very open arrangements here, as though the music itself is projecting Freddie’s emotions onto Fox Sports. Hmm…that statement will make more sense when you hear it.

16 – Ni dömer mig (music: Endgame): Somehow, what used to be “Endgame” ended up here. But I am not here to judge that decision. It probably makes more sense in the context of the book…which this production has, oddly enough. All the performers are in top form for what’s here, though. Again, no complaints. The chorus is amazing.

17 – Om han var här (Heaven Help My Heart): Very popish arrangement that doesn’t really work for this song. It seems too light. Ms. Sjöholm sings it well enough, but this is the first time on this album that the orchestra has actually hindered one of the performance. Maybe I’m just used to the OBC.

18 – Han är en man, han är ett barn (no English equivalent): This song is absolutely beautiful. There being no English equivalent, there’s obviously no basis for comparison Chess-wise, and while I’m not a big fan of new Svetlana material, I don’t object to having this gorgeous material on record. Josefin Nilsson delivers a powerhouse performance on this track.

19 – Vem kunde ana (The Deal/No Deal): Love that guitar. Very refreshing for one of the “rock” sections to show up here. All the principles shine through beautifully, as they’ve been doing. And Tommy Körberg again shows some style by holding himself back.

20 – Drömmar av glas (You & I): There’s a new intro here – a very long segment of ethereal underscoring; again, it feels like a film. And I’m using the word “film.” This is a compliment! Now with Helen singing it feels like an unreleased track off of “Kristina.” And this isn’t exactly a bad thing – trust me. It’s a delight to listen to. Half of the suspense is figuring out when the familiar “You & I” starts. And when it does, it’s still beautiful – much more intimate than it’s been on previous *cough* concept album *cough* recordings.

21 – Jag ville se schack (Arbiter – reprise): It’s still techno; it’s still Rex Harrison-ed by Rolf Skoglund; it’s still fun.

22 – Jag vet vad han vill (I Know Him So Well): I was never a big fan of this song. The only version that ever “got” me was the OBC one. Josefin Nilsson doesn’t have the same magic here as in her solo number. It’s nowhere near as bad as it was in that preview concert clip that the official site hosts (http://www.chessthemusical.com – it might be best not to view said video clip), but it’s not great. Inoffensive, easy on the ears, but nothing to sway my opinion one way or the other.

23 – Glöm mig om du kan (no English equivalent): Per Myberg’s performance of this magnificent ballad is almost enough for me to consider the cut of “US vs. USSR” from this production. Looking over a translation of the lyrics, this provides a glorious insight into Molokov’s character (the title translates to “Forget Me if You Can,” in case you’re wondering). It’s about a man who regrets leaving behind a wife to join the KGB, but he is hardened in his old age. Instead of using this story to persuade himself to let Anatoly go without anything happening to his family back home, he simply uses it to remind Anatoly of duty – beautiful, conflicting, and a vague hint of “You & I” that keeps popping up.

24 – Capablanca (Chorus of Champions): No surprise here – it’s the chanting. It’s cool to listen to in the background, and in this production, it’s used as underscoring. So…I guess it kinda makes sense in that context.

25 – Drömmar av glas/Historien om schack (You & I – reprise/Story of Chess): I never liked the idea of combining these two songs for the finale. But again, that would put it in its dramatic context, and I swore I’d try not to do that (though as you can see from previous comments, it was kind of inevitable). No surprises here. Both soloists do a fantastic job, and it ends the album well.

Overall, I’d recommend this one, so long as you already have a Chess recording, preferably the OBC. As far as utilitarian purposes of recordings go, this one is smack in the middle, before the OBC and Danish, and above the Concept and Gothenberg Concert. As far as pure listening pleasure, I rank it just below, and in some places next to, the OBC.

Майор 07-11-2002 13:25

Re: Chess in Concert
 
Цитата:

Автор оригинала: charisma
Может быть, счастливым обладателям этой записи будет интересно узнать, кто же на ней поет:)))

The American: Anders Glenmark
Florence: Karin Glenmark


Муж и жена, или четыре разных человека? :)

tishka 16-11-2002 00:53

Re: Re: Chess in Concert
 
Цитата:

Автор оригинала: Майор


Муж и жена, или четыре разных человека? :)


Разных. Но всего два :D Брат с сестрой. Брат, кстати, очень плодовитый в творческом отношении товарисч. И музыку пишет, и сам поет, и продюсирует всех подряд.

tishka 16-11-2002 00:57

Цитата:

Автор оригинала: Клайд
В Швеции вышла шведская версия сего мюзикла. 2CD с буклетиком, полным картинок и полным шведским либретто. Люди слышавшие (это я по форуму на musicals.net сужу) писают кипятком.
А я истекаю слюнями. ;-)))))))


Я тоже истекаю. Мне сегодня мой экземплярчик выслали. И не простой,а с автографами авторов и исполнителей - они 28 октября, в день релиза, подписывали диски в одном из стокгольмских магазинов.

tishka 16-11-2002 01:01

Re: Chess in Concert
 
Цитата:

Автор оригинала: charisma
Может быть, счастливым обладателям этой записи будет интересно узнать, кто же на ней поет:)))


и когда и где она сделана - август 1994, Гётеборг
только качество паршивое ...

Иль 16-11-2002 03:37

Не знаю, первое, что я кинулась слушать в этой версии - есесьно, квартет. И моё первое оно же последнее впечатление,- дамы и господа, вот именно так НЕ НАДО его петь!!!

ИМХО, конечно, но по желанию предоставляются аргументы. Сейчас я просто не в той форме, чтобы чётко и членораздельно их выложить.

Hari 16-11-2002 11:52

Цитата:

Автор оригинала: Иль
Не знаю, первое, что я кинулась слушать в этой версии - есесьно, квартет.
Аналогично.
Результатом стало то, что Chess in Concert я так и не дослушала :) Впрочем, я не настолько люблю сам мюзикл (скромно опускает шлаза на собственную подпись), чтобы авторитетно судить о качестве разных версий или\и иметь терпение что-то расслушивать :\
Иль, твои аргументы тем не менее хотелось бы послушать: vox professionali -- vox Dei ;)

Volta 17-11-2002 02:25

Цитата:

Автор оригинала: Иль
Не знаю, первое, что я кинулась слушать в этой версии - есесьно, квартет. И моё первое оно же последнее впечатление,- дамы и господа, вот именно так НЕ НАДО его петь!!!
Правильно, ибо Чессы нужно слушать в руской версии, коя и не замедлит появиться скоро. :) :)

Hari 17-11-2002 18:51

Цитата:

Автор оригинала: Volta

Правильно, ибо Чессы нужно слушать в руской версии, коя и не замедлит появиться скоро. :) :)

Да мы уж давно тут тихонько сгораем от нетерпения :)))):candle:

Clyde 17-11-2002 23:32

Цитата:

Автор оригинала: Volta
коя и не замедлит появиться скоро. :) :)
Такая большая, а все в сказки веришь... :-))))

Volta 17-11-2002 23:36

Губозакатыватель ты наш. ;)

ЛошадьНаЛошади 03-12-2002 18:50

Однако же аргументов Иль мы так и не дождались :)) Я-то, конечно, согласен, но хочется знать, тем же ли тебе не понравилось :))

Вообще, могут назвать только две вещи, ради которых стОит слушать концерт:
1) живой оркестр, соответственно, звук обалденный :flowers:
2) Томми Кёрберг на концерте отрывается по-черному и делает голосом совершенно невероятные вещи :love

tishka 08-12-2002 16:08

Цитата:

Автор оригинала: Клайд
Восстанавливаем топик. :-)))
В Швеции вышла шведская версия сего мюзикла. 2CD с буклетиком, полным картинок и полным шведским либретто. Люди слышавшие (это я по форуму на musicals.net сужу) писают кипятком.
А я истекаю слюнями. ;-)))))))


Вчера получила!!!! Даже успела немножко посушать. Послушаю более внимательно и сразу же с вами поделюсь впечатлениями.

ДастишФантастиш 08-12-2002 17:55

Re: Chess in Concert
 
Цитата:

Автор оригинала: charisma

The Russian: Tommy Kоrberg


А я сегодня нашла в шведском журнальчике статью про него!!! Вау, думаю, наши играют в Чессах!

tishka 08-12-2002 19:31

Re: Re: Chess in Concert
 
Цитата:

Автор оригинала: ДастишФантастиш


А я сегодня нашла в шведском журнальчике статью про него!!! Вау, думаю, наши играют в Чессах!


Статью? Случайно не про то, как товарища поймали пьяным за рулем и поволокли в суд? ;)

ДастишФантастиш 09-12-2002 16:29

Ne-e-ej!!!
 
Просто разворот про нео - где пел, как живет, прочая фигня.. фоты есть.. есть одна фота с Элен Пейдж "You and I".


Время GMT +4. Сейчас 04:33.

Лицензионный скрипт форума vBulletin 3.5.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 2001—2009, Musicals.Ru